١٨ أغسطس ٢٠٠٨

علمنى العوم يا احمد


استنى ياسطى ابوس ايدك

درجن درجن درجن

اووووووب

الحمد للة لحقت االاتوبيس

بقالى ساعة الا ربع واقف مستني ابن الدوج لحد ما شرف

تن تن تن
ياااالهوى دة الاتوبيس عجن فوق بعضة

انزويت فى زخنوق صغنن ورا بعيد عن الشلاليت والبونيات

واذ فجاة تصعد سيدة سمينة ( اوووووووى) وشكلها كدة ارياف

اكيد متدلية مصر فى مصلحة

ودار الحوار الجهنمى التالى:

- يابنى اقرالى العنوان اللى فى الورجة دى اصلى مش م البندر

=مسكت الورقة باقلبها يمين شمال

وش وضهر

شعر ودقن

الورقة فاضية!!!

=يا حاجة الورقة فاضية يمكن غلطتى واديتينى واحدة تانية

دورى معاكى كدة ع العنوان

-ازاى فاضية؟ بص كويس (بحدة شديدة جدا)

=اللهم طولك يا روح

تانى الورقة ناصعة البياض

طب يمكن الكلام مكتوب على حرف الورقة!!!

=يا حاجة حراام

الورقة فاضية فاضييييية
فااااااااااااااااضيييياااااااااا

-ادى اللى خدناة من العلام وسنينة جاتكوا نيييييلة

!!!!!!!!

لو اتحطيت فى موقف لوز زى دة تعمل اية؟؟

هناك ٤٦ تعليقًا:

ماء تشرين يقول...

مش عارفه والله موتنى من الضحك بس بجد مش كنت تقرا الورقه حتى لو فاضيه يابنى ياخسارة سنين العلام انا هعلم الولاد عندى في المدرسه يقرو الورقه حتى لو فضيه اومال علام علام مش اى كلام
تحياتى

شفـقــة و إحســــان يقول...

اظاهر ان الواحد جاله عمى
بس البوست كوميدى جدا

زُمُرده يقول...

ههههههههههه

ضحكتني بتعليقاتك

ده حبر سررررري

انت متعرفش امن الدوله
هههههه

هقولها ايه ؟؟؟
هقرأ لها ...طبعا
"ارجعي للبلد فوراااااااا"


هههههههه...ايه رايك في الحل


لا طبعا هحكم الناس حواليا علشان تتاكد هي
واقولها اكيد الورقه في البك دوري هتلاقيها علشان نقولك العنوان

وبيني وبين نفسي هقول يا رب الهمني الصبر وطولت البال

زُمُرده يقول...

قال بقى....هو مين احمد ده؟؟؟

bastokka طهقانة يقول...

ادي اخرة العلام.. الشتيمة

بس غريبة زلافة لسان الست دي ما هي لو بصت في الورقة حتشوفها بيضة يعني من غير علام

و لا تكونش بالحبر السري يا احمد؟
يبقى علمني الشفرة يا احمد


اوروفوار

oRiGiNaL HeArT يقول...

هههههههههههههه
صحيح
هو دة اللى خدناه من العلام وسنينه
كسفتونا قدام اهل الارياف :)

nonni يقول...

هههههههههههههههههههههه

موقف يهلك من الضحك ، اما انا فامش عارفة اعمل ايه انزل من الميكروباص هعمل ايه يعنى.

"تحياتى"

mohra يقول...

اعمل ايه؟؟؟
لو انا مزاجى رايق هاقولها روحى ربنا يسهلك
لو متعكر....هاقولها منكوا لله مليتوا البلد

او تقولها زى عبد المنعم ابراهيم الورقه دى فيها اييييييييييييه؟؟؟؟


فيل

Empress appy يقول...

هههههههه اقولها روحي على طول وارجعى هعمل ايه يعنى ربنا تاب عليا من الحاجات دي بدري واصلا كنت بركب تاكسى قبل بطوط

مصر يا موكوسه .....يا مزارع الكوسه يقول...

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
انت تحفه والله العظيم

ka2en Makboot يقول...

لا بسيطة هستعين باي حد جنبي يساعدها واقولها معلهش اصلي نسيت النضارة في البيت .

---
الموقف اللي انا شوفته بقى انيل من كدا , كنت انا واخوية وبسأل بياع في كشك عن عنوان الاميدايست والراجل ماصدق واتريق علي نطقي للكلمة بل وتعجب كورسات ايه وكمبيوتر ايه اللي رايحة اخده .. واخوية هلك علي نفسه ضحك من ثقة الراجل اللي علي باطل
وانه مايعرفش اني مدرس مساعد ورايحة امتحن مش رايحة اخد كورس ونجحت وجبت 600 بس انا ماردتش وهزيت دماغي بلطف وقولتله حاضر وقولت في قرارة نفسي خلاه ياخد فرصته ماانا ياما بهزأ ناس
واهي الايام دول .

انسان وبس ! يقول...

كنت هشهد حد جنبى
ان الورقه فاضيه

وبعدين اقولها هى انتى شايفه كلام يا حاجه؟

وبعدين ما تريحى روحك يا امه وروجى ...نحو الاميه!

كنت ممكن اعمل كده

سلاااااااااااااااااااام

afreet يقول...

.

afreet يقول...

ايه رايك في التعليق بتاعي قول بصراحة وماتتكسفش ولا مش عارف تقراه

صباح الصباح يقول...

ماء تشرين
مش بيقولوا فى المثل
العلم لا يكيل بالبدنجان
اهو باة بيكيل اهة
هههههههه

صباح الصباح يقول...

شفقة هانم واحسان بك..
منورينننا

صباح الصباح يقول...

زمردة..
يا نهاااار
حبر سرى
انا كدة رحت فى البيبسى... اصدى فى لكازوزة
هههههههههة

صباح الصباح يقول...

طهقانة..
نورتينى جدا.. وسلمى لنا على كل الطهقانين.. نفر نفر

صباح الصباح يقول...

original heart
طب هاعمل اية.. هوة دة اخرة التعليم الاميرى..
ههههههههه

صباح الصباح يقول...

nonni
انزل ازاى بس.. انا اصلا واقف فوق رجل واحد ووشى محشور بين ضرفة الباب الورانى والناس اللى ورا
الحل بقى انى اتبخر او اكون بجناحات
ههههههههههههه
منورة واللة

صباح الصباح يقول...

mohra
لا يا عم لاحسن يكون معاها طاقية الاخفا وتعمل فيا حركات مش ولابد
هههههههههه

صباح الصباح يقول...

appy
يا رب يكرمنى كدة واجيب لى لن شا اللة كتكوت مش بطوط.. المهم بتقول بيييب

صباح الصباح يقول...

مصر يا موكوسة..
يو يو يو

صباح الصباح يقول...

two in one
ما هو برضة الراجل صعبن عليا هيعرف منين بس ان اسمها AMIDEAST يا ستى قولى هالة بالعربى
اعتقد اسمها بالعربى (منظمة اصدقاء الشرق الاوسط) مش كدة
اصل انا كمان من فترة كبيرة كنت بامتحن هناك.. بصراحة صرح جامد مووت
صباحك سكر

صباح الصباح يقول...

انسان بلا عنوان..
نورتنى جدا وصباحك سكر

صباح الصباح يقول...

afreet
يا عم اية الرعب دة والعفاريت والحركات
بصراحة رد جامد وكلة عبر
هههههههة

☼♫♪ عمــاد الدين يــوسف ☼♫♪ يقول...

ههههههههههههههههههههههه
انا لو منك ابعتها على اقرب قسم يقرولها الورقه .
ولا بلاش حرام لحسن يقولو عليها بتتلقى معونات خارجيه ويتهموها بالتجسس لصالح الاتحاد السوفييتي ( مع انو غار في داهيه ) بس يمكن هما لسه معندهمش خبر
صبح صبح يعم احمد :d

نونو يقول...

الله ههههههههههههههه
انا بحب الاسلوب دة
ادى اخرة مجانية التعليم
بلا تعليم بلا نيلة

صدى الصمت - عاشقة الورد - يقول...

الظاهر إن مشكلة الكتابة عندك إتحلت ,,,,
بتحصل لينا مشكلة كبيرة طبعاً لما بنصتدم بأى إنسان قروى فى أى مكان بيكون صعب إقناعه بأى منطق الأحسن تبطل تتحشر فى الأوتوبيسات

صباح الصباح يقول...

الصحفى عماد الدين..
لا يا عم.. انتا عارف الاقسام بيحصل فيها اية!!
هههههههههه

صباح الصباح يقول...

نونو..
بجد بجد نورتينى موت

صباح الصباح يقول...

صدى الصمت..
طب اعمل اية.. انتى عارفة التاكسى بقى بكام؟؟
هههههههههه

الريم يقول...

لا بجد بوست جامد اخر حاجة تخيل مش قادرة امسك نفسى من الضحك دمك شرباااااااااااات

ahmed_k يقول...

ههههههههههههههههه
حقولها أيييه ده
أنتي ركبتي اتوبيس غلط يا حاجه
هههههههههههه
العنوان بتاعك مش في الناحيه دي خالص
العباسيه في الناحيه التانيه
ههههههههههههه

تجربه المحب يقول...

يا بنتى لا يكلف الله نفسا الا وسعها
انتى كنتى قولتلها انا يا حاجه مابعرفش
أقرا بكده انتى ريحتى بالك خالص
انا بصراحه بخاف اقف مع حد أقرا اى حاجه
اصلى بخاف على نفسى اوى الناس بقت وحشه
بس انتى ايه رأيك ف الحل الى قولتهولك ده؟؟

مجلة الأم الصغيرة يقول...

العنوان مش ممكن بجد وهمييييي
بس سؤال بجد الموقف ده حصل فعلا؟؟

صباح الصباح يقول...

الريم
صباح السكر ومربى التوت
يا عم يا عم رحتى المصيف وشكلك راجعة مبسوطة
يا رب دايما

صباح الصباح يقول...

ahmed_k
يا بو حميد.. هوة انتا مش عارف انهم بيسربوا العيانين من العباسية ويمسكوهم مناصب كبيرة فى البلد.. اللى فى الحديد واللى فى ...
هههههههه

صباح الصباح يقول...

تجربو المحب..
هوة من جهة الناس بقت وحشة .. قانا احب اضيف كلمتين (اوى اوى) بس دى ست كبيرة.. يعنى ما تقدرش حتى تاكل رز بلبن..
هههههههه

صباح الصباح يقول...

قطرات من شواطىء الحياة..
الموقف حقيقى فعلا وكنا ايام الكلية.. بس بجد انا شفت مواقف اجمد من كدة..
صباحك سكر

الكاتب احمد كاجوال يقول...

السلام عليكم
بعد التحية و السلام نفيدكم علما بأن مدونة
شباب الصحبة
بدأت المرحلة الاولي من العمل و نحن نقدم الان أجرأ و أكثر المقالات التي تتنوع ,, نرجو منكم المشاركة من جديد ابداء الرأي علي المواضيع وبدأ التعليق

دة أمل ليا و شرف ,, انا حكون سعيد لو تمنحهولي

مجهود أكثر من 5 شهور ينتظر أجابة فرد

و جزاكم الله خيرا علي كافة الاحوال
http://so7bah.blogspot.com/

صباح الصباح يقول...

احمد كجول
شكرا على المرور الجميل.. ومدونتك قيمة بالفعل

Zanooba (Zeinab sab9n) يقول...

البوست كومدي أوي ...يعني لو أنا أتحطيت في الموقف ده ممكن أقعد أضحك لحد ما حضرب في الآخر

تحياتي

صباح الصباح يقول...

zanooba
واللة نورتينا.. اسم مدونتك عجيب بجد بس لذيذ

شيماء الجمال يقول...

هههههههههههههههههههه
هقعد أضحك طبعاً

صباح الصباح يقول...

شيماء..
ما هو من المفاجاة ما بقتش عارف اتكلم اصلا
والا يمكن فعلا انا اللى محتاج نضارة.
ههههه